Kontrasty oka gracza
30 marca 2009, 09:56Komputerowe gry akcji nie tylko nie niszczą wzroku, ale także poprawiają czułość oka na kontrast (ang. contrast sensitivity). Można więc powiedzieć, że stanowią swego rodzaju trening.
Odpowiednie nastrojenie działa
18 czerwca 2010, 16:55Chcąc zwiększyć szanse, by młoda singielka się z nim umówiła, przeciętny mężczyzna powinien zadbać o odpowiednią oprawę muzyczną w trakcie lub tuż przed złożeniem propozycji. Okazuje się bowiem, że młode panie chętniej zgadzają się na spotkanie lub podają numer telefonu, jeśli usłyszą balladę miłosną. Słowem – warto sobie pomagać romantyzmem i liryką...
Trenowanie mózgu komandosa
8 maja 2012, 11:48Amerykańskie siły specjalne będą wykorzystywały komputerowy system treningowy, który powstał z myślą o.... zawodowych sportowcach. NeuroTracker, opracowany w laboratorium doktora Jocelyna Fauberta, jest obecnie używany przez zespoły z NFL i NHL oraz przez centra olimpijskie w kilku krajach.
Apple cenzuruje historię
26 czerwca 2015, 05:39Apple usuwa z App Store gry, w których widać flagę Skonfederowanych Stanów Ameryki (Konfederacji). Ze sklepu zniknęło wiele gier dotyczących Wojny secesyjnej. Koncern idzie w ślady wielu innych firm, takich jak Warner Bros. czy Alibaba, które zaprzestały sprzedaży symboli Konfederacji.
Polski uczony współtwórcą przenośnej konsoli do gier, która nie wymaga baterii
4 września 2020, 09:49Przenośna konsola, która umożliwia nieograniczenie długą rozgrywkę, bez potrzeby wymiany czy ładowania akumulatora, to marzenie wielu graczy. Urządzenie takie powstało właśnie dzięki współpracy naukowców z amerykańskiego Northwestern University i holenderskiego Uniwersytetu Technologicznego w Delft. Prototyp konsoli podobnej do Game Boya to model badawczy
Nintendo zarabia na Wii
16 grudnia 2006, 14:33Z informacji zdobytych przez jedną z japońskich gazet wynika, że Nintendo zarabia na swojej konsoli. Jeśli to, co pisze Toyo Economics TK jest prawdą, to najmniejszy z graczy na rynku konsoli jest jednocześnie jedynym, który nie musi dokładać do swojego najnowszego produktu.
Samsung proponuje 24 gigabajty na sekundę
3 grudnia 2007, 12:13Samsung Electronics jest autorem najbardziej wydajnych pamięci dla układów graficznych. Pojedynczy kanał wejścia-wyjścia 512-megabitowej kości GDDR5 przesyła dane z prędkością 6 gigabitów na sekundę.
Zawirusowane Stany Zjednoczone
1 września 2009, 12:50Microsoft zwraca uwagę, że na korzystaniu z firmowego oprogramowania zabezpieczającego (MSRT) najbardziej mogą skorzystać klienci z USA. Z firmowych statystyk wynika bowiem, że Amerykanie są najbardziej "zawirusowanym" narodem.
Czterordzeniowy ARM w konsoli
27 stycznia 2011, 17:40Nowa przenośna konsola do gier firmy Sony, nazwana wstępnie NGP (Next Generation Portable), będzie korzystała z czterordzeniowego procesora Cortex-A9 oraz rdzenia graficznego PowerVR SGX543MP4+ autorstwa Imagination Technologies. Sony obiecuje, że debiut NGP nastąpi jeszcze w bieżącym roku.
Gry akcji wspomagają naukę czytania
4 marca 2013, 13:19Włoscy naukowcy wykazali, że zaledwie 12 godzin zabawy z grami akcji wystarczy, by znacznie poprawić umiejętność czytania u dzieci z dysleksją.