Kontrasty oka gracza

30 marca 2009, 09:56

Komputerowe gry akcji nie tylko nie niszczą wzroku, ale także poprawiają czułość oka na kontrast (ang. contrast sensitivity). Można więc powiedzieć, że stanowią swego rodzaju trening.



Odpowiednie nastrojenie działa

18 czerwca 2010, 16:55

Chcąc zwiększyć szanse, by młoda singielka się z nim umówiła, przeciętny mężczyzna powinien zadbać o odpowiednią oprawę muzyczną w trakcie lub tuż przed złożeniem propozycji. Okazuje się bowiem, że młode panie chętniej zgadzają się na spotkanie lub podają numer telefonu, jeśli usłyszą balladę miłosną. Słowem – warto sobie pomagać romantyzmem i liryką...


Trenowanie mózgu komandosa

8 maja 2012, 11:48

Amerykańskie siły specjalne będą wykorzystywały komputerowy system treningowy, który powstał z myślą o.... zawodowych sportowcach. NeuroTracker, opracowany w laboratorium doktora Jocelyna Fauberta, jest obecnie używany przez zespoły z NFL i NHL oraz przez centra olimpijskie w kilku krajach.


Apple cenzuruje historię

26 czerwca 2015, 05:39

Apple usuwa z App Store gry, w których widać flagę Skonfederowanych Stanów Ameryki (Konfederacji). Ze sklepu zniknęło wiele gier dotyczących Wojny secesyjnej. Koncern idzie w ślady wielu innych firm, takich jak Warner Bros. czy Alibaba, które zaprzestały sprzedaży symboli Konfederacji.


Polski uczony współtwórcą przenośnej konsoli do gier, która nie wymaga baterii

4 września 2020, 09:49

Przenośna konsola, która umożliwia nieograniczenie długą rozgrywkę, bez potrzeby wymiany czy ładowania akumulatora, to marzenie wielu graczy. Urządzenie takie powstało właśnie dzięki współpracy naukowców z amerykańskiego Northwestern University i holenderskiego Uniwersytetu Technologicznego w Delft. Prototyp konsoli podobnej do Game Boya to model badawczy


Nintendo zarabia na Wii

16 grudnia 2006, 14:33

Z informacji zdobytych przez jedną z japońskich gazet wynika, że Nintendo zarabia na swojej konsoli. Jeśli to, co pisze Toyo Economics TK jest prawdą, to najmniejszy z graczy na rynku konsoli jest jednocześnie jedynym, który nie musi dokładać do swojego najnowszego produktu.


Nowe kości Samsunga

Samsung proponuje 24 gigabajty na sekundę

3 grudnia 2007, 12:13

Samsung Electronics jest autorem najbardziej wydajnych pamięci dla układów graficznych. Pojedynczy kanał wejścia-wyjścia 512-megabitowej kości GDDR5 przesyła dane z prędkością 6 gigabitów na sekundę.


Zawirusowane Stany Zjednoczone

1 września 2009, 12:50

Microsoft zwraca uwagę, że na korzystaniu z firmowego oprogramowania zabezpieczającego (MSRT) najbardziej mogą skorzystać klienci z USA. Z firmowych statystyk wynika bowiem, że Amerykanie są najbardziej "zawirusowanym" narodem.


Czterordzeniowy ARM w konsoli

27 stycznia 2011, 17:40

Nowa przenośna konsola do gier firmy Sony, nazwana wstępnie NGP (Next Generation Portable), będzie korzystała z czterordzeniowego procesora Cortex-A9 oraz rdzenia graficznego PowerVR SGX543MP4+ autorstwa Imagination Technologies. Sony obiecuje, że debiut NGP nastąpi jeszcze w bieżącym roku.


Gry akcji wspomagają naukę czytania

4 marca 2013, 13:19

Włoscy naukowcy wykazali, że zaledwie 12 godzin zabawy z grami akcji wystarczy, by znacznie poprawić umiejętność czytania u dzieci z dysleksją.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy